Gratis Intake:
De eerste stap is een vrijblijvend intakegesprek om jullie hulpvraag voor jullie kind helder te krijgen. De intake kan zowel telefonisch als in mijn praktijk op Landgoed Schothorst plaatsvinden. Dit gesprek duurt tussen de 30 en 45 minuten.
Plan van Aanpak:
Als jullie na het intakegesprek beslissen dat jullie met mij willen samenwerken, dan stel ik een plan van aanpak op. Dit plan beschrijft de hulpvraag en ik geef aan op welke manier(en) ik denk te kunnen bijdragen. De kosten van het opstellen van dit plan bedragen 55 euro.
Algemene Voorwaarden en Privacybeleid
De algemene voorwaarden en het privacybeleid staan op de website. Ik zou jullie graag willen verzoeken om deze documenten door te lezen.
Eerste Ontmoeting:
Als we hebben gekozen voor een samenwerking, dan plannen we een afspraak voor een ontmoeting in mijn praktijk. Deze eerste ontmoeting staat de kennismaking tussen mij en het kind centraal. Het liefst ontmoet ik het kind dan alleen, maar natuurlijk mag je er als ouder bij blijven als het kind daar behoefte aan heeft (wellicht is een wandeling in het park een fijn alternatief voor jou als ouder). Het kind kiest of we binnen blijven in de praktijk of naar buiten gaan voor een wandeling in de natuur.
Tijdsduur per ontmoeting:
Een sessie duurt 60 minuten, waarbij er 45-50 minuten gereserveerd zijn voor het kind en 10-15 minuten voor het aanschuiven van de ouder(s), zodat het kind de mogelijkheid heeft om dingen te delen met ouders.
Duur van het traject:
Hoeveel ontmoetingen er nodig gaan zijn, kan ik aan de voorkant van een traject niet zeggen. Na 4 sessies overleg ik met jullie of de 5e sessie de laatste zal zijn, zodat ik die 5e sessie kan gebruiken om met het kind te reflecteren op wat hij/zij geleerd heeft en waar hij/zij mee wil blijven oefenen. Welke dingen zijn helpend geweest? Hoe zit je nu in je vel? Na de 5e sessie met het kind, plan ik met jullie als ouders een evaluatiegesprek in. Als jullie besluiten dat jullie de coaching/begeleiding willen voortzetten na 5 sessies, dan beslissen we tijdens het evaluatiegesprek welk vervolg het traject krijgt en of er wel/niet een nieuwe/andere hulpvraag is.